måndag 6 augusti 2012

Katt versus Hund!

Mina katter har just haft ett möte med en 14 veckors chiuaiua, eller hur det nu stavas, i trapphuset. Jättesöt var den! Jag brukar inte gilla de där små hundarna då det ser ut som deras ögon ploppar ut, men denna lilla donnatellan var supersöt! Morris gick fram, hälsade och nosade och valpen ville ju såklart leka. Hon skuttade och hoppade på Morris som inte brydde sig så mycket, utan gick omkring med svansen i vädret. Hon till och med nafsade honom i magen, då han var mycket större än hon, och han reagerade inte ens utan hon fick munnen full av katthår. Dock när hon började skutta och slå med sina tassar mot hans huvud lite för många gånger pep han till, höjde tassen lite och sen gick därifrån!
Siggelina däremot var mer försiktig och nosade liten sväng. Valpen sprang fram till henne för att leka, men då blev hon rädd och sprang in i lägenheten igen.

Så underbart att se mina katter så snälla! Tycker det är så kul att de är nyfikna på hundarna jag har visat dem. Mina älsklingar, världens snällaste!!

Pöss

2 kommentarer:

Aurora sa...

Våra katter brukar få träffa hundar de också. Eftersom de är vana så funkar det jättebra. Inga katt hundrace här inte. Kram

Kattfamiljen sa...

Härligt att det funkade bra :-)